Techo fotovoltaico - energía verde

29 gener, 2023

Top Cable fa servir energia verda

La totalitat de l’electricitat que consumeix Top Cable a les seves fàbriques i instal·lacions a Espanya és d’origen renovable, aconseguida a través de l’autoconsum d’energia verda.

Energia verda

TOP CABLE, UNA COMPANYIA RESPECTUOSA AMB EL MEDI AMBIENT QUE FA SERVIR ENERGIA VERDA

Aquesta actuació es troba alineada amb el seu Pla Estratègic de Sostenibilitat #movingreen. Aquest, la condueix cap a una companyia cada cop més respectuosa amb el medi ambient. Aquesta es basa en quatre pilars:

ENERGIA VERDA EN TOTS ELS CENTRES DE PRODUCCIÓ

La seu central, a Rubí (Barcelona), compta amb més de 4.500 panells que cobreixen dues naus, amb una potència total de 2,0MW i una producció anual d’energia de 2490 MWh. A les instal·lacions de Sallent (Barcelona), s’han superat els 10.500 panells solars instal·lats. Aquests es reparteixen en 3 naus i generen una potència total de 4,2MW que propicien una energia de 4779MWh anuals.

A Bellpuig (Lleida) es compta amb una nau coberta amb els 3208 panells instal·lats que generen una potència total de 1,3MW i produeixen una energia de 1516MWh a l’any. Per últim, s’està consolidant el projecte d’autoconsum a Binaces (Huesca). Recentement ha començat a funcionar de manera parcial, amb una generació d’energia de 0,6MWp. El projecte arriba fins als 842kw.p, projectats treure el màxim rendiment d’aquesta instal·lació.

TipusUbicacióNausPotènciaEnergia anual (MWh)Panells solars
Sostre (rooftop)Top Cable Rubí (Barcelona)22,0 MWp2.4904.580
Sostre (rooftop)Top Cable Sallent (Barcelona)34,2 MWp4.77910.689
Sostre (rooftop)Top Cable Bellpuig (Lleida)11,3 MWp1.5163.208
Planta PV
(primera fase)
Top Cable Binaced (Huesca)0,6 MWp6961.233
TOTAL68,1 MWp9.48119.710
Xifres d’energia verda en tots els centres de producció

REDUIR AL MÀXIM L’IMPACTE MEDIAMBIENTAL

#MovingGreen, que té com a horitzó l’any 2030, respon al ferm convenciment de l’Empresa de la importància de reduir al màxim l’impacte ambiental. “Amb la iniciativa #MovingGreen donem un pas decisiu per consolidar “l’esperit verd” que sempre ha impregnat les accions de Top Cable” destaca Jordi Parera, President de Top Cable.

Aquesta iniciativa es basa, principalment, en quatre conceptes. L’ús d’energia verda, el reciclatge de tots els materials usats en una cadena de producció i la reducció dels consums energètics (especialment en els casos del consum de combustibles fòssils) i oferir un packaging i logísitica sostenible.